dilluns, 16 de novembre del 2015

Comencem la unitat 2: El lideratge.

Degut a que la meva incorporació a l'actual centre en què treballe ha estat entrat el curs, malauradament hauré de començar a contar-vos com funcionen les dinàmiques de grup dissenyades a partir de la unitat 2. En aquesta tractarem el lideratge i començarem veient els diferents tipus de líders existents, per després diferenciar entre liderar i dirigir i veure una a una les diferents habilitats amb què ha de contar un líder.

Una unitat que han disfrutat prou, almenys a 3r. d'ESO. El sabor de boca que se'm queda una volta acabe les classes és prou bo. Els alumnes s'interessen pels conceptes, sobretot si els presentes dinàmiques que trenquen amb la resta de les classes. Recordem que parlem d'una optativa, i sempre podem ser més laxes amb la metodologia. En aquesta assignatura, realment he intentat que no tinguen moltes tasques a casa, i que les completen a la mateixa aula, per tal de no sobrecarregar-los.

Una primera mesura que continuarà durant el curs és disposar-los en grups. A 1r. d'ESO ja ho he fet en algunes activitats, tot i que la meva experiència sempre em diu que amb ells hem d'anar més poc a poc. A 3r. d'ESO, en canvi, estic prou content. La dinàmica de treball, per què vagen acostumant-se al treball grupal, és que em presenten un full d'equip en què em realitzen una sèrie d'exercicis sobre els continguts vistos a classe. D'aquesta manera han de pactar les respostes, i així surt el debat grupal.

Es tracta de grups de 4 o 5 persones, mixtes, que romandran junts fins a finals de curs. Les normes que he exposat pel que fa al treball grupal, i han estat ben acceptades, són les següents:

1. Cada membre del grup és responsable de treballar en equip i d'aportar valor algrup.
2. Cada membre del grup és responsable de fer que els seus companys d'equip atenguen les indicacions del professor.
3. Al final de cada unitat cada integran de l'equip m'entregarà una valoració del treball de la resta de companys, a partir de la qual es negociarà amb aquells que menys estiguen aportant per tal que puguen treballar millor en grup.

De moment, com dic, a 3r. d'ESO em dóna bons resultats. A 1r.d'ESO, en canvi, no trobe el suficient nivell de maduresa per poder aplicar aquest mètode, per la qual cosa duc a terme algunes intervencions mínimes, com dinàmiques de grup o jocs de rol.

D'ara endavant penjaré les diferents activitats que he desenrotllat, escrivint la meva experiència tant a 1r. com a 3r.d'ESO, tenint en compte la utilitat d'aquestes i com m'han servit per treballar els continguts.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada